Dywizja Jana Sobieskiego pod Podhajcami
Dywizja Jana Sobieskiego pod Podhajcami
Prezentujemy kolejny PDF z zasadami do dowódcy historycznego i dowodzonej przez niego dywizji: tym razem hetman Jan Sobieskie i wojska koronne broniące obozu pod Podhajcami w 1667 roku. Bardzo specyficzna dywizja, zupełnie odmienna od tych do których przyzwyczajeni są gracze RON. Staraliśmy się oddać w ten sposób specyfikę kampanii z 1667 roku, włącznie z włączeniem uzbrojonych chłopów w struktury dywizji.
PDF do ściągnięcia ze strony OiM (kliknij na zdjęcie, by ściągnąć plik)
Mamy nadzieję, że zasady przypadną Wam do gustu!
Zespół Ogniem i Mieczem
Karta gracza - interaktywny pdf
Karta gracza - interaktywny pdf
Prezentujemy wam kartę gracza na której można przygotować rozpiski na turniej OiM. Karta jest w formacie edytowalnego PDF-a ? w odpowiednie miejsca można wpisać tekst na komputerze, albo jak kto woli wydrukować pustą i wpisać tekst ręcznie. Można ją pobrać z naszej strony internetowej.
Poniżej krótki poradnik jak wypełniamy kartę gracza.
Na początek wpisujemy imię, nazwisko, nick i armię której rozpiskę przygotowaliśmy. Kolejny krok to wypełnienie listy jednostek. Jednostki wpisujemy w takiej kolejności w jakiej znajdują się na karcie podjazdu. Najpierw wpisujemy jednostki z podstawy podjazdu, idąc od lewej do prawej, następnie jednostki z kolejnych poziomów, a na koniec wszelkie jednostki dodatkowe i artylerię.
Przykład
Podjazd koronny z PS8 z dokupionymi wolentarzami i dwiema podstawkami ? jedną Wołochów i jedną pancernych, zapisujemy następująco ( w nawiasie liczba podstawek):
- pancerni [3]
- kozacy [3]
- kozacy [2]
- kozacy [2]
- Wołosi [2+1]
- pancerni [2+1]
- Wołosi [2]
- wolontarze [3/2]
Jak widać możemy stosować skrócone nazwy formacji. Zapis ilości podstawek w postaci np. 2+1 oznacza że dokupiona jest dodatkowa podstawka. Zapis z ukośnikiem ? np. 3/2 oznacza, że owe 5 podstawek wolentarzy jest podzielonych na 2 chorągwie ? jedną 3 a drugą 2 podstawki.
Następnie zapisujemy ilość dowódców i ich punkty rozkazów, a na koniec wypełniamy wartość Punktów Siły, Zwiadu i tabelę Zwartości.
Ten rodzaj zapisu umożliwia sędziemu szybkie sprawdzenie czy rozpiska jest legalna.
W ten sposób wypełniamy wszystkie 3 karty podjazdów i rozcinamy. Na turnieju gdy deklaruje się którego Podjazdu użyć wybieramy jedną z kart i kładziemy zakrytą na stole. Następnie odkrywamy karty jednocześnie i pokazujemy przeciwnikowi.
Gracze wystawiający tylko jedną lub dwie rozpiski, dalej mogą wypełnić 3 karty, tak by przeciwnicy nie wiedzieli ilu rozpisek tak naprawdę gracz używa.
Mamy nadzieję, że będzie przydatna podczas Waszych turniejowych rozgrywek!
Zespół Ogniem i Mieczem
Regulamin turnieju w Wilanowie
Regulamin turnieju w Wilanowie
Zgodnie z zapowiedzią publikujemy regulamin turnieju w Wilanowie. Można się też z nim zapoznać na forum OiM w temacie dotyczącym imprezy.
REGULAMIN TURNIEJU
Wstępne informacje:
Mistrzostwa Polski ? Wilanów 2014
Termin: 29-30.03.2014
Miejsce: Warszawa - Oranżeria Pałacu w Wilanowie
Sędzia główny: Rafał Szwelicki
Sędzia pomocniczy: Konrad Brzozowski
Wpisowe wynosi: 100 PLN od gracza
Wpisowe prosimy wpłacać na konto:
Konrad Sosiński
95 1140 2004 0000 3902 2565 9691
Plan turnieju:
Gramy 4 bitwy na poziomie Podjazd. Na bitwę przeznaczone jest 180 minut. Pół godziny oraz piętnaście minut przed końcem rundy ogłaszana będzie informacja o pozostałym czasie do rozegrania, tak by każdy miał świadomość, ile czasu pozostało do końca.
Pierwszy dzień (29.03)
09.00-10.00 - Rejestracja Graczy
10.00-13.00 - Pierwsza bitwa
13.00-14.30 - Przerwa na obiad i zwiedzanie Muzeum
14.30-17.30 - Druga bitwa
Drugi dzień (30.03)
9.30-12.30 - Trzecia bitwa
12.30-14.00 - Przerwa na obiad i zwiedzanie Muzeum
14.00-17.00 - Czwarta bitwa
17.15 - Zakończenie Turnieju i wręczenie nagród
Zasady ogólne:
1. Gramy na poziomie Podjazd z wykorzystaniem materiałów z podręcznika ?Ogniem i Mieczem?, FAQ oraz Erraty.
2. Gramy na limitowaną (zapisywaną) amunicję i wszystkie zasady opcjonalne (z wyjątkiem zasad: Rzuty uśrednione i Rozkaz Grupowy), chyba że obie strony nie chcą danej zasady stosować.
3. W pierwszej bitwie pary zostaną rozlosowane tak, by na jednym stole nie spotkały się dwie armie tej samej nacji. Następnie zespoły będą dobierane na podstawie zdobytych punktów, ale tak by nie spotkały się armie tej samej nacji. Jeżeli różnica pomiędzy graczami będzie większa niż 1 Duży Punkt, lub nie będzie się dało, z uwagi na ilość grających poszczególnymi nacjami, ułożyć par, może dojść do sytuacji gdy 2 grający tą samą nacja będą grać ze sobą.
4. Prosimy o zgłaszanie uczestnictwa pod następujący adres mailowy: [email protected] . Zgłoszenie powinno zawierać:
- Imię i Nazwisko gracza
- Miasto
- Wybraną Frakcję
- do 3 rozpisek Podjazdów (patrz Kompozycja Armii)
5. Zgłoszenia wysyłamy wyłącznie w formie KARTY GRACZA- jej wzór zostanie opublikowane wkrótce.
6. Za nadesłanie tych informacji do dnia 23.03.2014 r. gracz otrzyma 1 Duży Punkt do klasyfikacji końcowej.
7. Ostateczne zgłoszenia przyjmujemy do 27.03.2014.
8. Informacje o zgłoszeniu umieszczamy również w niniejszym temacie podając nację, którą zagra się na turnieju.
Kompozycja armii:
1. Na turnieju można korzystać z list armii opublikowanych w podręczniku i na stronie OiM.
2. W każdej bitwie można wystawiać Podjazd w innym składzie przynależnym tej samej frakcji. Wariant armii wybieramy już po poznaniu frakcji, z którą będziemy toczyć bitwę.
3. Gracze zobowiązani są posiadać czytelne rozpiski Podjazdu:
a) Punkty Siły całego Podjazdu
b) Zwartość Podjazdu
c) Punkty Zwiadu Podjazdu
By ułatwić sędziom sprawdzanie poprawności rozpisek, każdy Podjazd powinien być opisany nazwą, wykorzystanym poziomem i operacjami dodatkowymi takimi jak: dokupienie podstawek, wymiana jednostek etc.
4. Wprowadzamy podział armii RON na Koronę, Litwę i Gdańsk.
5. Gracze poza armią przynoszą także umocnienia polowe w ilości takiej, jaką mogą potrzebować. Jeżeli nie będą oni posiadali takowych umocnień, nie mogą ich wystawić.
Wygląd armii:
1. Wymagana jest całkowicie pomalowana armia wraz z wykończonymi podstawkami.
2. Obowiązują zasady WYSIWYG (What You See Is What You Get ? Model Jest Tym Co Widać) WYSIWYG nie obejmuje tarcz/kałkanów i arkebuzów (w przypadku jazdy). Jest to wyposażenie na tyle mało widoczne, że nie wprowadza zamieszania.
3. Obowiązuje całkowity zakaz proxowania - tzn. wystawiania jako modele danej formacji modeli innych formacji.
4. Jest to turniej organizowany przez firmę Wargamer i gramy na nim wyłącznie modelami firmy Wargamer. Nie dotyczy to terenu, przeszkód i umocnień polowych.
5. Dopuszczalne są konwersje modeli. Muszą być wcześniej zgłoszone sędziemu głównemu, który decyduje o dopuszczeniu ich do turnieju.
Punktacja:
Małe Punkty gracze zdobywają w bitwie podjazdowej określając rodzaj zwycięstwa. Gracz, który przegrał otrzymuje 0 MP, a zwycięzca różnicę między punktami uzyskanymi przez siebie, a przeciwnika.
Duże Punkty przyznawane są za uzyskany poziom zwycięstwa lub porażki:
0 - Historyczna porażka
1 - Strategiczna porażka
2 - Taktyczna porażka
3 - Remis
4 - Taktyczne zwycięstwo
5 - Strategiczne zwycięstwo
6 - Historyczne zwycięstwo
Zasady ustalania pozycji w klasyfikacji:
1. O kolejności graczy decydują Duże Punkty.
2. Jeżeli kilku graczy ma tyle samo Dużych Punktów o kolejności graczy decydują Małe Punkty.
3. Jeżeli nie dają one rozstrzygnięcia to o kolejności decyduje wynik bezpośredniego starcia pomiędzy graczami (ilość Małych Punktów w tym starciu).
4. Jeżeli dalej nie ma rozstrzygnięcia to o kolejności decyduje ilość Zwycięstw Historycznych.
5. Jeżeli dalej nie ma rozstrzygnięcia to o kolejności decyduje ilość Zwycięstw Strategicznych.
6. Jeżeli dalej nie ma rozstrzygnięcia to o kolejności decyduje ilość Zwycięstw Taktycznych.
7. Jeżeli dalej nie ma rozstrzygnięcia to o kolejności decyduje los (będziemy losować zwycięzcę np. poprzez rzut dukatem - zwycięzca będzie sklasyfikowany wyżej, a przegrany otrzyma dukata którym rzucaliśmy na pocieszenie).
Nagrody:
1. Nagradzamy za dwie rzeczy - wygrane bitwy (zależnie od skali zwycięstwa) i miejsca na turnieju.
2. Pierwszy Gracz otrzymuje tyle dukatów, ile było graczy na turnieju. Drugi połowę tego, trzeci jedną czwartą (zaokrąglając w dół) itd. Ostatni gracz otrzymuje dukata na opłacenie pochówku swoich poległych żołnierzy.
3. Punktacja za wygrane bitwy. Każde Zwycięstwo Taktyczne daje graczowi 1 dukat, Strategiczne 2, a Historyczne 4.
Przykład - imć Jan Kowalski wygrywa turniej na którym jest 14 osób. Wygrał raz taktycznie i dwa razy strategicznie. Zdobywa zatem 14 dukatów za I miejsce + 5 dukatów za zwycięstwa - łącznie 19 dukatów. Jego kuzyn Pan Roch zajął piąte miejsce (wygrał dwa razy taktycznie i raz zremisował). Niestety nie zajmuje miejsca na podium, ale mimo tego nie wychodzi z turnieju z pustymi rękoma - dwa zwycięstwa taktyczne przynoszą mu 2 dukaty nagrody.
Zespół Ogniem i Mieczem
Pora na rozwiązanie konkursu literackiego!
Pora na rozwiązanie konkursu literackiego!
Po długich rozważaniach i dyskusjach postanowiliśmy nagrodzić cztery prace.
Pierwsze miejsce zajął Jakub "Wrednobrody" Sokół.
Drugie ? Mateusz Piechota
Na trzecim, ex aequo, Dominik Jankowski i Bartosz Podniesinski.
Skontaktujemy się z Wami w kwestii odbioru nagród i przygotowania opowiadań do zamieszczenia w ?Potopie?.
Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymają figurkę specjalną, przedstawiającą najsłynniejszego pamiętnikarza epoki czyli Jana Chryzostoma Paska. Model będzie można odebrać na Mistrzostwach Polski w Wilanowie, a także w sklepach Wargamera i/lub jako dodatek do zamówienia w sklepie online. Jeżeli któryś z uczestników nie jest w stanie w ten sposób odebrać modelu, prosimy o kontakt na adres [email protected]
Raz jeszcze dziękujemy wszystkim za udział w konkursie!
Zespół Ogniem i Mieczem
Zaciągnij własny regiment?
Zaciągnij własny regiment?
Dla uczestników Mistrzostw OiM w Wilanowie będziemy mieć cały szereg atrakcji i niespodzianek. Jedną z nich przygotowała nasza nadworna odlewnia. Przywieziemy na miejsce turnieju nasze pudełka służące do konfekcjonowania zestawów figurek. Będziemy po prostu sprzedawać modele do gry i inne elementy (sztandary, podstawki) na sztuki. Będziecie mogli wybrać sobie co tylko będziecie potrzebować w dowolnej ilości.
Po raz pierwszy oferujemy Wam taką możliwość. Mam nadzieję, że będzie się to Wam podobało.
Więcej informacji i atrakcji już wkrótce.
Zespół Ogniem i Mieczem
Oficjalna rejestracja na turniej w Wilanowie
Oficjalna rejestracja na turniej w Wilanowie
Drodzy Gracze
Oto kolejne informacje dotyczące zbliżających się mistrzostw w Wilanowie.
Opłata turniejowa:
Opłata turniejowa wynosi 100 zł. Należy ją uiścić przelewem na konto:
Konrad Sosiński
95 1140 2004 0000 3902 2565 9691
Dopisek: Opłata turniejowa i nick na forum OiM
Termin dokonywania przelewów to 15 marca br. Dokonanie wpłaty jest równoznaczne z rezerwacją miejsca na liście uczestników o ile nie zostanie przekroczony limit 80 miejsc. Jeśli osiągniemy limit 80 uczestników przed 15 marca ? to rejestracja i wpłaty zostaną zawieszone a dokonane wpłaty niezwłocznie zwrócone. Osoby, które zdążą wpłacić po wyczerpaniu limitu osób a przed ogłoszeniem tego faktu zostaną poinformowane i dopisane na listę rezerwową.
Aktualizacje z ilością potwierdzonych uczestników będą robione codziennie.
Do dnia 22 marca można wycofać swój udział i otrzymuje się pełen zwrot opłaty turniejowej. Po tej dacie zwrot nie przysługuje.
Po 22 marca podamy informację o ewentualnych dodatkowych wolnych miejscach wynikających z rezygnacji.
Pakiet uczestnika:
Każdy uczestnik mistrzostw otrzyma pakiet uczestnika zawierający:
- plakietkę z imieniem, nazwiskiem i nickiem z forum
- komplet wydrukowanych dokumentów turniejowych
- limitowaną figurkę specjalną
- zestaw znaczników do scenariuszy ? to będzie niespodzianka
- zestaw obrazków z grafikami z gry
- 5 dukatów
Powyższy pakiet może ulec poszerzeniu. Pracujemy nad tym.
Plakietka, dokumenty turniejowe, dukaty oraz zestawy grafik zostaną wydane przy rejestracji. Limitowane znaczniki i figurki zostaną wydane w czasie ceremonii wręczania nagród po zamknięciu turnieju. Niestawienie się na ceremonii zamknięcia turnieju jest równoznaczne z rezygnacją z tych materiałów.
Dukaty będzie można użyć na naszym stoisku firmowym do wymiany na nagrody z nowego katalogu dukatów, który aktualnie przygotowujemy.
Pracujemy także nad alternatywnymi możliwościami użycia dukatów ? będziemy informować na ten temat.
Nasi graficy:
W czasie turnieju odwiedzą nas nasi graficy: Ryszard Morawski i Tomasz Tworek ? będzie mieli okazję uzyskać od nich autografy na obrazkach z grafikami jakie otrzymacie w pakiecie uczestnika.
Serdecznie zapraszamy
Zespół Ogniem i Mieczem
Więcej artykułów…
Strona 39 z 65