UWAGA - przeglądarka ma wyłączoną obsługą JAVASCRIPT

Do prawidłowego działania strony, niezbędna jest włączona obsługa JAVASCRIPT w przeglądarce.

Regulamin turnieju w Wilanowie

Regulamin turnieju w Wilanowie

Zgodnie z zapowiedzią publikujemy regulamin turnieju w Wilanowie. Można się też z nim zapoznać na forum OiM w temacie dotyczącym imprezy.


REGULAMIN TURNIEJU

Wstępne informacje:

 

Mistrzostwa Polski ? Wilanów 2014

Termin: 29-30.03.2014

Miejsce: Warszawa - Oranżeria Pałacu w Wilanowie

Sędzia główny: Rafał Szwelicki

Sędzia pomocniczy: Konrad Brzozowski

Wpisowe wynosi: 100 PLN od gracza

Wpisowe prosimy wpłacać na konto:

Konrad Sosiński

95 1140 2004 0000 3902 2565 9691

Plan turnieju:

Gramy 4 bitwy na poziomie Podjazd. Na bitwę przeznaczone jest 180 minut. Pół godziny oraz piętnaście minut przed końcem rundy ogłaszana będzie informacja o pozostałym czasie do rozegrania, tak by każdy miał świadomość, ile czasu pozostało do końca.

Pierwszy dzień (29.03)

09.00-10.00 - Rejestracja Graczy

10.00-13.00 - Pierwsza bitwa

13.00-14.30 - Przerwa na obiad i zwiedzanie Muzeum

14.30-17.30 - Druga bitwa

Drugi dzień (30.03)

9.30-12.30 - Trzecia bitwa

12.30-14.00 - Przerwa na obiad i zwiedzanie Muzeum

14.00-17.00 - Czwarta bitwa

17.15 - Zakończenie Turnieju i wręczenie nagród

Zasady ogólne:

1. Gramy na poziomie Podjazd z wykorzystaniem materiałów z podręcznika ?Ogniem i Mieczem?, FAQ oraz Erraty.

2. Gramy na limitowaną (zapisywaną) amunicję i wszystkie zasady opcjonalne (z wyjątkiem zasad: Rzuty uśrednione i Rozkaz Grupowy), chyba że obie strony nie chcą danej zasady stosować.

3. W pierwszej bitwie pary zostaną rozlosowane tak, by na jednym stole nie spotkały się dwie armie tej samej nacji. Następnie zespoły będą dobierane na podstawie zdobytych punktów, ale tak by nie spotkały się armie tej samej nacji. Jeżeli różnica pomiędzy graczami będzie większa niż 1 Duży Punkt, lub nie będzie się dało, z uwagi na ilość grających poszczególnymi nacjami, ułożyć par, może dojść do sytuacji gdy 2 grający tą samą nacja będą grać ze sobą.

4. Prosimy o zgłaszanie uczestnictwa pod następujący adres mailowy: [email protected] . Zgłoszenie powinno zawierać:

- Imię i Nazwisko gracza

- Miasto

- Wybraną Frakcję

- do 3 rozpisek Podjazdów (patrz Kompozycja Armii)

5. Zgłoszenia wysyłamy wyłącznie w formie KARTY GRACZA- jej wzór zostanie opublikowane wkrótce.

6. Za nadesłanie tych informacji do dnia 23.03.2014 r. gracz otrzyma 1 Duży Punkt do klasyfikacji końcowej.

7. Ostateczne zgłoszenia przyjmujemy do 27.03.2014.

8. Informacje o zgłoszeniu umieszczamy również w niniejszym temacie podając nację, którą zagra się na turnieju.

Kompozycja armii:

1. Na turnieju można korzystać z list armii opublikowanych w podręczniku i na stronie OiM.

2. W każdej bitwie można wystawiać Podjazd w innym składzie przynależnym tej samej frakcji. Wariant armii wybieramy już po poznaniu frakcji, z którą będziemy toczyć bitwę.

3. Gracze zobowiązani są posiadać czytelne rozpiski Podjazdu:

a) Punkty Siły całego Podjazdu

b) Zwartość Podjazdu

c) Punkty Zwiadu Podjazdu

By ułatwić sędziom sprawdzanie poprawności rozpisek, każdy Podjazd powinien być opisany nazwą, wykorzystanym poziomem i operacjami dodatkowymi takimi jak: dokupienie podstawek, wymiana jednostek etc.

4. Wprowadzamy podział armii RON na Koronę, Litwę i Gdańsk.

5. Gracze poza armią przynoszą także umocnienia polowe w ilości takiej, jaką mogą potrzebować. Jeżeli nie będą oni posiadali takowych umocnień, nie mogą ich wystawić.

Wygląd armii:

1. Wymagana jest całkowicie pomalowana armia wraz z wykończonymi podstawkami.

2. Obowiązują zasady WYSIWYG (What You See Is What You Get ? Model Jest Tym Co Widać) WYSIWYG nie obejmuje tarcz/kałkanów i arkebuzów (w przypadku jazdy). Jest to wyposażenie na tyle mało widoczne, że nie wprowadza zamieszania.

3. Obowiązuje całkowity zakaz proxowania - tzn. wystawiania jako modele danej formacji modeli innych formacji.

4. Jest to turniej organizowany przez firmę Wargamer i gramy na nim wyłącznie modelami firmy Wargamer. Nie dotyczy to terenu, przeszkód i umocnień polowych.

5. Dopuszczalne są konwersje modeli. Muszą być wcześniej zgłoszone sędziemu głównemu, który decyduje o dopuszczeniu ich do turnieju.

Punktacja:

Małe Punkty gracze zdobywają w bitwie podjazdowej określając rodzaj zwycięstwa. Gracz, który przegrał otrzymuje 0 MP, a zwycięzca różnicę między punktami uzyskanymi przez siebie, a przeciwnika.

Duże Punkty przyznawane są za uzyskany poziom zwycięstwa lub porażki:

0 - Historyczna porażka

1 - Strategiczna porażka

2 - Taktyczna porażka

3 - Remis

4 - Taktyczne zwycięstwo

5 - Strategiczne zwycięstwo

6 - Historyczne zwycięstwo

Zasady ustalania pozycji w klasyfikacji:

1. O kolejności graczy decydują Duże Punkty.

2. Jeżeli kilku graczy ma tyle samo Dużych Punktów o kolejności graczy decydują Małe Punkty.

3. Jeżeli nie dają one rozstrzygnięcia to o kolejności decyduje wynik bezpośredniego starcia pomiędzy graczami (ilość Małych Punktów w tym starciu).

4. Jeżeli dalej nie ma rozstrzygnięcia to o kolejności decyduje ilość Zwycięstw Historycznych.

5. Jeżeli dalej nie ma rozstrzygnięcia to o kolejności decyduje ilość Zwycięstw Strategicznych.

6. Jeżeli dalej nie ma rozstrzygnięcia to o kolejności decyduje ilość Zwycięstw Taktycznych.

7. Jeżeli dalej nie ma rozstrzygnięcia to o kolejności decyduje los (będziemy losować zwycięzcę np. poprzez rzut dukatem - zwycięzca będzie sklasyfikowany wyżej, a przegrany otrzyma dukata którym rzucaliśmy na pocieszenie).

Nagrody:

1. Nagradzamy za dwie rzeczy - wygrane bitwy (zależnie od skali zwycięstwa) i miejsca na turnieju.

2. Pierwszy Gracz otrzymuje tyle dukatów, ile było graczy na turnieju. Drugi połowę tego, trzeci jedną czwartą (zaokrąglając w dół) itd. Ostatni gracz otrzymuje dukata na opłacenie pochówku swoich poległych żołnierzy.

3. Punktacja za wygrane bitwy. Każde Zwycięstwo Taktyczne daje graczowi 1 dukat, Strategiczne 2, a Historyczne 4.

 

Przykład - imć Jan Kowalski wygrywa turniej na którym jest 14 osób. Wygrał raz taktycznie i dwa razy strategicznie. Zdobywa zatem 14 dukatów za I miejsce + 5 dukatów za zwycięstwa - łącznie 19 dukatów. Jego kuzyn Pan Roch zajął piąte miejsce (wygrał dwa razy taktycznie i raz zremisował). Niestety nie zajmuje miejsca na podium, ale mimo tego nie wychodzi z turnieju z pustymi rękoma - dwa zwycięstwa taktyczne przynoszą mu 2 dukaty nagrody.

 

Zespół Ogniem i Mieczem