UWAGA - przeglądarka ma wyłączoną obsługą JAVASCRIPT

Do prawidłowego działania strony, niezbędna jest włączona obsługa JAVASCRIPT w przeglądarce.

ERRATA!

 

Niestety nie dało się uniknąć pewnych błędów - tak więc - ERRATA!

 

s 48 - W tabeli dowódców - Dowódca pułku lub Podjazdu powinien być Dowódcą niższego szczebla


s 105 - Hołota - zamiast "rozkaz Atak" powinno być "rozkaz Szarża"


s 148 i 166 - W tabeli Ostateczna punktacja są dwa błędy: zamiast "poniżej -13" powinno

być "-13 i mniej", zamiast "ponad 13" powinno być "13 i więcej"


s 177 - Przenośne przeszkody - zabrakło akapitu opisującego ogólne warunki wystawiania przeszkód.

Oto on: Na Poziomie I - Podjazd przenośne przeszkody można zakupić tylko

wtedy gdy Scenariusz pozwala na wystawienie Umocnień polowych.
Nie wykupuje się ich zatem na etapie tworzenia armii.
Jedynie gdy Scenariusz pozwala Słabszemu graczowi na wystawienie Umocnień polowych,
może on zamiast nich zdecydować się na zakup przenośnych przeszkód.
Wyjątkiem od tej zasady są czośniki. Można zdecydować się na ich zakup tak jak wyżej,
albo zakupić na etapie tworzenia armii.W takim wypadku można ich użyć zawsze, w każdym Scenariuszu,
ale podnosi to dodatkowo Siłę Armii o 1 pkt (nie zależnie od ilości zakupionych czośników).
Na Poziomie II - Dywizja przenośne przeszkody zakupuje się na etapie tworzenia armii.
Jeżeli Dywizja liczy 3 lub 4 pułki to możesz zakupić przeszkody tylko dla jednego z nich.
Jeżeli liczy 5 pułków to możesz je zakupić dla 2 pułków. Pułk posiadający przenośne
przeszkody nie może wykonać Forsownego marszu, Dalekiego obejścia, ani zostać wystawiony w Zasadzce.

s 314 - W tabeli kazindżi jest błąd. Broń chłopska powinna mieć skuteczność -1/-1


s 317 - Jasyr - zabrakło informacji o tym w których scenariuszach Tatarzy są obrońcą
(w Podjazdach podane jest jedynie kto jest graczem Słabszym, a kto Silniejszym):

W scenariuszu Walka patroli jasyru się nie wystawia.

W scenariuszach Atak na wioskę i Uchwycenie przeprawy Obrońcą jest Słabszy.

W scenariuszach Furaż i Zasadzka Obrońcą jest Silniejszy.


s 393 - W uwagach do pułku sołdatów zabrakło punktu: +1 PS za wystawienie
sołdatów z berdyszami. Możesz mieć tylko 1 pułk sołdacki z berdyszami.


s 398 - W tabeli broni przy Półmuszkiecie jest: "brak modyfikatora przy strzelaniu
po Ruchu oraz z konia" powinno być "brak modyfikatora przy strzelaniu po Ruchu"
Broń improwizowana - w tabelach statystyk artylerii są błędy. Poprawne wartości Skuteczności
Broni improwizowanej podają zasady na s 83 i tabele na s 85 i 397.

Błędy znajdują się w tabelach na stronach: 214, 260, 286, 315, 349 i 382

Łuk - w tabelach jednostek posiadających łuki są błędy.
Poprawne wartości Skuteczności łuku podają zasady i tabela na s 74 i 398. Błędy znajdują się
w tabelach na stronach: 199, 310, 311, 313, 333, 334, 337 i 339

FAQ OiM

ERRATA NA FORUM

Jeśli zidentyfikujemy jeszcze jakieś błędy to errata zostanie uzupełniona.

Zespół Ogniem i Mieczem