Mistrzostwa Polski Ogniem i Mieczem ? kilka słów podsumowania
Mistrzostwa Polski Ogniem i Mieczem ? kilka słów podsumowania
Mistrzostwa, mistrzostwa i po mistrzostwach. Tegoroczna impreza odbyła się w fantastycznej lokalizacji jaką jest Muzeum Pałac w Wilanowie. Po raz kolejny wilanowscy muzealnicy wykazali się otwartością i innowatorskim podejściem do swojej zawodowej misji. Nie tylko udostępnili nam miejsce do grania ale także ufundowali nagrody w tym wspaniałą buławę dla mistrza polski. Serdecznie dziękujemy.
Frekwencja graczy dopisała. Co prawda dwie osoby wycofały się na dzień przed turniejem ale tym niemniej w turniejowe szranki stanęło 35 osób (+ armia Wargamera kierowana przez Aldina). Wynik to o 5 osób lepszy niż w zeszłym roku. Rozegraliśmy po 5 bitew (3 pierwszego dnia i 2 drugiego dnia imprezy). Współzawodnictwo przebiegało na ogół w miłej atmosferze ale presja rangi imprezy dawała się momentami odczuć. Szczególnie widoczne było to w zachowaniu młodszych graczy (dzieci w wieku 20+). Dziatwa w wieku 30 + zachowywała się wzorowo hołdując zasadzie, że wargaming to fajna zabawa dla inteligentnych ludzi i grała bez zbędnych spięć.
Po 4 rundzie na podium miało duże szanse aż 12 osób z góry tabeli.
Ostatecznie ranking przybrał następujący wygląd:
1 | jarema | |
2 | liissu | |
3 | niepokalany | |
4 | Skoczek | |
5 | szwedzki | |
6 | gregx | |
7 | olbracht | |
8 | orris | |
9 | zarek | |
10 | Wrednobrody | |
11 | pug | |
12 | adam2412 | |
13 | MiSiO | |
14 | norbert_t | |
15 | markor | |
16 | pnzr | |
17 | czarnokij | |
18 | zk1944 | |
19 | Cichy | |
20 | alexandros | |
21 | arteusz | |
22 | kidziak | |
23 | Aleksander | |
24 | sadza | |
25 | shadow | |
26 | larkinus | |
27 | zefir | |
28 | daw | |
29 | mires | |
30 | skoscianski | |
31 | glorfindel | |
32 | Tomek | |
33 | wicher | |
34 | eoderen | |
35 | tularis | |
36 | Aldin |
Kilka zdjęć z turnieju:
Cisza przed burzą, czyli wszystko gotowe do turnieju
Kolejka do zapisów
Stoiska Wargamera za którego liczne odwiedziny serdecznie dziękujemy
Turniejowe boje w Ogniem i Mieczem oraz w Veto
Dzięki pracownikom Muzeum w Wilanowie można było dowiedzieć się wiele o wojskowości w XVII wieku
Nauka gry w Ogniem i Mieczem
Nauka gry w Veto
Warsztaty malarskie prowadzone przez Michała Ciosa
Kilka prac z konkursu malarskiego
Zacięte turniejowe boje
Dla niektórych nie był to już pierwsze mistrzostwa
Dumni autorzy gry z drugich już Indywidualnych Mistrzostw Polski
Nagroda główna tuż przed wręczeniem
Uczestnicy i sędziowie Indywidualnych Mistrzostw Polski 2013
Zespół Ogniem i Mieczem
Sołdaci
Sołdaci
Przedstawiamy kolejne zdjęcie moskiewskich sołdatów. Mamy nadzieję, że zestaw ten będzie do nabycia przedpremierowo w czasie Mistrzostw Polski 2013 w Wilanowie. Do regularnej sprzedaży wejdzie najwcześniej na początku kwietnia.
Zespół Ogniem i Mieczem
Wilanowski turniej gier sarmackich o Buławę Króla Jana III Sobieskiego
Muzeum Pałac w Wilanowie, Wargamer oraz Kuźnia Gier zapraszają na Wilanowski turniej gier sarmackich o Buławę Króla Jana III Sobieskiego.
Impreza odbędzie się w budynku Oranżerii na terenie kompleksu pałacowego w Wilanowie w dniach 23 oraz 24 marca br w godz. 10 do 18.
W programie dla zaawansowanych graczy:
Sobota 23 marca 2013
-
Indywidualne Mistrzostwa Polski Ogniem i Mieczem 2013
Zapisy i więcej informacji na forum Ogniem i Mieczem: TUTAJ
-
Turniej Premierowy VETO Królobójstwo - 23 Marca 2013 Warszawa
Zapisy i informacje na forum Veto: TUTAJ
-
Konkurs malarski Ogniem i Mieczem
Informacje i regulamin na stronie Ogniem i Mieczem: TUTAJ
Niedziela 24 marca 2013
-
Kontynuacja Mistrzostw Polski Ogniem i Mieczem
-
Kontynuacja konkursu malarskiego Ogniem i Mieczem
-
Królobójstwo - The First One's. - 24 Marca 2013 Warszawa
Pierwszy turniej kwarciany VETO z kartami z dodatku Królobójstwo. Zapisy i informacje na forum Veto: TUTAJ
Dla wszystkich odwiedzających w ciągu dwu dni trwania imprezy:
- stanowiska rekonstruktorskie Muzeum w Wilanowie
- pokazy i nauka gry Ogniem i Mieczem
- pokazy i nauka gry VETO
- warsztaty malowania figurek Ogniem i Mieczem
- konkursy z nagrodami
Wstęp wolny.
Serdecznie zapraszamy!
I KONKURS MALARSKI PODCZAS MISTRZOSTW POLSKI W OGNIEM I MIECZEM
I KONKURS MALARSKI PODCZAS MISTRZOSTW POLSKI W OGNIEM I MIECZEM
Zapraszamy wszystkich serdecznie na I KONKURS MALARSKI PODCZAS MISTRZOSTW POLSKI W OGNIEM I MIECZEM!! Ważna to część naszego hobby, by nie tylko wygrywać na stole ale też ładnymi i kolorowymi armiami się prezentować! Także panowie, pędzelki w dłoń!
REGULAMIN KONKURSU MALARSKIEGO PODCZAS MISTRZOSTW POLSKI W OGNIEM I MIECZEM
1. Zgłaszanie prac
a) Każdy uczestnik może zgłosić maksymalnie 2 swoje prace.
b) Uczestnicy mogą zgłaszać wyłącznie swoje własne prace. Nie dopuszcza się prac grupowych oraz zgłaszania prac w imieniu innej osoby.
c) Zgłaszać można tylko prace pomalowane.
d) Dopuszczone do konkursu są wyłącznie figurki firmy Wargamer.
e) Dopuszcza się zgłaszanie własnych rzeźb oraz konwersji uzupełniających figurki Wargamera.
f) Zgłoszenie może dotyczyć jedynie prac w postaci:
1. oddział piechoty ? minimalnie 6 podstawek
2. oddział jazdy- minimalnie 3 podstawki
3. dowództwo minimalnie 1 podstawka
4. inne elementy: minimalnie 1 podstawka (np. diorama)
g) Dopuszczamy jedynie element, które po zdjęciu z ewentualnej podstawki/dioramy mogą stanowić legalny element w grze Ogniem i Mieczem.
h) Zgłoszenie pracy odbywa się w postaci pozostawienia pracy w czasie trwania imprezy w 23 marca godz. 10-11.
i) Odbiór prac po konkursie odbędzie się 24 marca po godz. 17.
j) Prace zgłasza się na wyłączne ryzyko zgłaszającego.
k) Zgłoszenie pracy oznacza akceptację regulaminu i oświadczenie przez zgłaszającego, że jest autorem zgłaszanej pracy.
l) Wargamer zastrzega sobie prawo do fotografowania i używania zdjęć zgłoszonych prac z podaniem ich autora.
2. Dyskwalifikacja zgłoszeń
a) Zgłoszenie pracy naruszającej regulamin skutkuje dyskwalifikacją z konkursu wszystkich zgłoszeń danego uczestnika.
b) Zgłoszenie pracy cudzej lub zespołowej skutkuje dyskwalifikacją z konkursu wszystkich zgłoszeń danego uczestnika.
c) Dyskwalifikacja może mieć miejsce także po ogłoszeniu wyników konkursu, jeśli w późniejszym terminie wyjdzie na jaw fakt skutkujący dyskwalifikacją.
d) Zdyskwalifikowany uczestnik traci prawo do nagrody uzyskanej z naruszeniem regulaminu i zgadza się zwrócić otrzymaną nagrodę.
e) Dyskwalifikacja może skutkować zmianą przyznanych miejsc, nagród i wyróżnień.
3. Ocena prac
a) Ocena prac należy do publiczności oraz do jurorów pod względem historycznym.
b) Ocenie podlega modelarska i malarska poprawność wykonania, historyczność, a zwłaszcza ogólne wrażenie, które robi zgłoszona praca.
c) Ogólne wrażenie będzie oceniane przez publiczność poprzez głosowanie w czasie trwania imprezy. Przy czym każdej osobie z publiczności będzie przysługiwał tylko jeden głos (1 punkt).
d) Oceny pod względem historycznym będzie dokonywało jury w skali od 1 do 10 punktów.
4. Nagrody
a) Nagrodami w konkursie malarskim są dukaty Wargamera
b) Uzyskane przez uczestników punkty zostaną wymienione na dukaty w stosunku 3 punkty = 1 dukat.
c) Każdy uczestnik konkursu otrzyma limitowaną figurkę Rembrandta.
Zespół Ogniem i Mieczem
Podjazd Hadży Gireja w Mołdawii
Podjazd Hadży Gireja w Mołdawii
Z przyjemnością prezentujemy wam kolejny podjazd historyczny. Tym razem jest podjazd turecko- tatarski.
Jesienią 1673 roku, po zwycięstwie nad armią turecką pod Chocimiem, hetman Jan Sobieski podzielił podległe mu oddziały koronne. Jan Potocki objął dowództwo nad zgrupowaniem blokującym Kamieniec Podolski, a chorąży koronny Mikołaj Sieniawski, na czele 6 do 8 000 żołnierzy, pomaszerował na stolicę Mołdawii Jassy. Miał tam umocnić władzę lojalnego Polsce hospodara Stefana Petryczajki i wyprzeć tureckie oddziały Kapłana Paszy z Mołdawii. Turcy w połowie grudnia wycofali się z terenu hospodarstwa, ścigani do przepraw na Dunaju przez polską jazdę. Przez kolejny miesiąc oddziały koronne, rozłożone w okolicy mołdawskiej stolicy zaczęły ulegać postępującej demoralizacji. Oprócz tego samowola Polaków, zachowujących się jakby stacjonowali na terenie wrogiego, a nie sojuszniczego, kraju , szybko obróciła przeciw nim lokalną ludność. W tym samym czasie Porta zaczęła szykować się do kontrofensywy na teren Mołdawii. Sułtan gałga, dowodzący ok. 7000 Tatarów, został wsparty przez 2000 tureckiej jazdy pod Kiurd Husseinem Paszą i połączone zgrupowanie wkroczyło na teren hospodarstwa. Jego zadaniem było zdobycie Jass i odblokowanie Kamieńca. Tatarzy nie byli zbyt skorzy do działań przeciw Polskim, jednak naciski ze strony Porty były na tyle silne, że nie mogli ? jak rok wcześniej ? zrezygnować z udziału w kampanii. Jako straż przednią sojusznicy wysłali podjazd Hadży Gireja. Składał się on z ok. 1500 ordyńców, 500 jazdy tureckiej oraz 500 jazdy mołdawskiej, rekrutowanej spośród Mołdawian wiernych sułtanowi. Zagon ten bez przeszkód dostał się pod stolicę hospodara, gdzie zaskoczył i rozbił polski podjazd składający się z ok. 400 jeźdźców. Rozbitkowie, mając na karkach ścigającą ich jazdę tatarską, turecką i mołdawską, zaalarmowali
Sieniawskiego. Chorąży wyprowadził z obozu siły główne swojego zgrupowania, nie mając żadnych informacji o liczebności przeciwnika nie wiedział nawet czy może spodziewać się walnej bitwy.
Podjazd do pobrania: TUTAJ
Zespół Ogniem i Mieczem
Przygotowywane nowości
Przygotowywane nowości
Prezentujemy wam zdjęcia przygotowywanych przez nas nowych zestawów do "Ogniem i Mieczem"
Moskiewskich Soldatów
Podjazd Litewski do Rzeczypospolitej Obojga Narodów:
Zespół Ogniem i Mieczem
Więcej artykułów…
Strona 49 z 65